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Was ist Qwil Messenger?

Nicht nur interner Chat.

Mitarbeitende können sicher chatten, Dateien freigeben und Videoanrufe auch extern mit Kunden starten, wobei ein vollständiger Audit-Trail sichergestellt wird.

– Lade Nutzer sicher in deinen Markenbereich ein und stelle damit sicher, dass jeder einzelne verifiziert ist.
– Zwei Nutzertypen – Mitarbeitende und Kunden mit bestimmten Kontaktbüchern.
– Chatte, teile Dateien und führe Videokonferenzen in völliger Sicherheit und Konformität durch.
– Nutze Massennachrichten.
– Profitiere von E-Signaturen und einem Dateimanager (ab 1. Quartal 2023).

Lässt sich mit offenen APIs und Integrationen in CRMs in wenigen Minuten bereitstellen.

Wer verwendet Qwil Messenger?

Wurde nach Bankstandards entwickelt und löst das Problem aller professionellen Unternehmen, die extern mit Kunden interagieren und sensible Informationen austauschen – Finanzen, Recht, Buchhaltung, Handel, Makler, Vertrieb usw.

Qwil Messenger Software - 1
Qwil Messenger Software - 2
Qwil Messenger Software - 3
Qwil Messenger Software - 4
Qwil Messenger Software - 5

Du bist nicht sicher, ob Qwil Messenger das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Qwil Messenger

Qwil Messenger

4.7 (10)
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
64
5
4.9 (10)
5.0 (10)
5.0 (10)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
$ 8.75
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
74
172
4.6 (23’467)
4.5 (23’467)
4.4 (23’467)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Qwil Messenger

Slack
Am besten bewertete Funktionen
Chat / Messaging
Echtzeit-Benachrichtigungen
Echtzeit-Chat
Microsoft Teams
Am besten bewertete Funktionen
Bildschirm teilen
Echtzeit-Chat
Videokonferenzen
Telegram
Am besten bewertete Funktionen
Alarmfunktion / Benachrichtigungen
Echtzeit-Chat
Filesharing
Dropbox Business
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenspeicher
Filesharing
Sichere Datenspeicherung
WhatsApp
Am besten bewertete Funktionen
Chat / Messaging
Echtzeit-Chat
Mobiler Zugriff
Zoom Workplace
Am besten bewertete Funktionen
Bildschirm teilen
Videokonferenzen
Zwei-Wege-Audio und -Video
Google Workspace
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenspeicher
Filesharing
Kalenderverwaltung
Webex Suite
Am besten bewertete Funktionen
Bildschirm teilen
Videokonferenzen
Zwei-Wege-Audio und -Video
Bitrix24
Am besten bewertete Funktionen
Bestätigungen/Erinnerungen
CRM-Systeme
Kundenmanagement

Bewertungen über Qwil Messenger

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4.7
Benutzerfreundlichkeit
4.9
Kundenservice
5.0
Funktionen
4.5
Preis-Leistungs-Verhältnis
5.0

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1’000
  • >1’001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
70%
4
30%
Mohamed Ameer
Managing Director in Südafrika
Unternehmensberatung, Selbstständig
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Strategic Confidential Communications

5.0 vor 2 Jahren

Kommentare: I have gained more clients, and more work. I have been able to analyse my cost and projects from a time management and document management perspective.

Vorteile:

Ease of integration.Seamless add on clients.Document management.Quality of connection is superior to Teams or Zoom

Nachteile:

The call feature requires access to the mobile browser, if using from mobile, and the screen times out (phone feature) so it would be great if the call could still continue.

Jonathan
Consultant in UK
Finanzdienstleistungen, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Great secure and compliant messaging platform

5.0 vor 2 Jahren

Kommentare: Surprisingly inexpensive, very easy to use, taking the best from the competition, delivering robust capabilities in a reliable manner.

Vorteile:

1) Easy to control internal data, minimising the risk that client contact details and associated data leak out of the organisation2) Full control over which parts of the organisation have access to any 'chat'3) 'Butler' function4) Search and search results (text and jump into a date)

Nachteile:

There is not much we do not like. Would like to have history of chat/thread participants.

Scott
Director in Australien
Computer-Software, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung

Qwil in Aus

4.0 vor 2 Jahren

Kommentare: So far so good, all the clients we have tested this with are using it. Early days but the signs are good and the timing is right as most businesses in Australian financial advice are looking to get away from file sharing via email.

Vorteile:

Easy to engage with clients and staff, most people are used to these sorts of messaging services. Great to be able to share documents with clients without using email. The video function removes the need for another external software such as Zoom. Digital signatures will be one of the more critical functions for our clients going forward.

Nachteile:

Nothing obvious. Digital signatures are highly important for this to stick with clients I think.

Nezahat
CEO in UK
Non-Profit-Organisation Management, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

A great way to replace emails for fast and secured internal communication.

5.0 vor 2 Jahren

Kommentare: Overall, a very pleasant and professional tool for communication. The App has worked very smoothly, allowing us to work efficiently without worrying about security when sending sensitive information. The customer support has been great.

Vorteile:

The security and familiar WhatsApp-like chat field.

Nachteile:

Looking forward to e-signatures when available.

Adelina
Investment Administrator in UK
Vermögensverwaltung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Secure

4.0 vor 2 Jahren

Vorteile:

I like the group function where the entire team can service clients in real time in a secure manner.

Nachteile:

I find that the search option is a little confusing. Din to realise that one of the Search buttons was for contacts and the other to search within a particular chat.

Chris
Practice Principal in UK
Finanzdienstleistungen, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Qwil

4.0 vor 2 Jahren

Kommentare: It’s been easy for clients to adapt to and this always helps as it reflects well on my business overall.

Vorteile:

It is an easy to use app which enables me to message clients in a safe and secure manner.

Nachteile:

There was a fair amount to get to grips with to begin with but it all seems fairly straightforward now.

David
Financial Advicer in UK
Finanzdienstleistungen, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

the best software

5.0 vor 2 Jahren

Kommentare: I never write reviews on anything so this shows how much I love the system and would be lost with out it I set this up for every client

Vorteile:

this system is very easy to use for me and my clients

Nachteile:

there is very little I don't like I would not look to make any changes

Pierre
CEO in Kanada
Finanzdienstleistungen, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Very impressed!

5.0 vor 2 Jahren

Kommentare: Very impressed so far! Well worth checking it out.

Vorteile:

Very powerful platform with lots of upgrades on their roadmap makes me confident I'll be able to use Qwil Messenger for years to come. Simple to use, and even more importantly simple to get our partners and customers on-boarded in minutes.

Nachteile:

There are a few options I'd love to see implemented. Thankfully, they're on Qwil's roadmap.

Dominique
COO in Schweiz
Vermögensverwaltung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Increased productivity and collaboration without compromising on data security

5.0 vor 4 Jahren

Kommentare: Overall it's been a great experience leading to :
- Quicker and more efficient communication and work flow
- Increased collaboration
- Reduced number of emails

Vorteile:

- Ability to chat with people within my organisation as well as outside my organisation in groups or direct message. - Treat urgent matters more efficiently and reduced number of emails. - Traceability and historic of the conversations. - Search function. - Mobile and desktop app available

Nachteile:

Sadly the search function is not (yet) available on the mobile app Female emoji not available

Leila
Events Manager in UK
Bürgerliche & soziale Einrichtungen, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

I highly recommend!

5.0 vor 4 Jahren

Vorteile:

Qwil Messenger is very easy to use and completely secure for businesses

Nachteile:

Qwil Messenger keeps all its promises