Wer verwendet Urbest?

Urbest helps facility managers to better communicate with tenants about their ongoing jobs. Urbest produces data analytics to alert property managers about urgent, critical, and frequent issues

Was ist Urbest?

Urbest simplifies group communication, jobs tracking, rating and payment for facility management and project works. The interface is intuitive which reduces the time spent to onboard new users. Urbest can adjust to any type of building or organisation. Choose to work in standalone with Urbest or link it with your ERP or Asset Management system.
Last point, after few months, you get access to analytics of behaviors with suggested action plans.

Urbest – Details

Urbest

https://www.urbest.io

Gegründet 2016

Urbest – Kostenübersicht

Urbest bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Urbest ist ab 600,00 $ verfügbar.

Startpreis

600,00 $

Preisinformationen

Surface based

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Online

Urbest Funktionen

Auftragsmanagement Software
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragserstellung
Bestandskontrolle
Job-Management
Kundendatenbank
Routing
Terminplanung
Versandmanagement
Vertragsmanagement
Vorbeugende Wartung
Wiederkehrende Termine
2D-Zeichnung
3D-Modellierung
Design-Modellierung
Dokumentenmanagement
Für das Gebäudemanagement
Kollaboration
Mobiler Zugriff
Terminplanung
Tracking von Konflikten
Veränderungsmanagement
Anlagegegenstand-Management
Arbeitsauftragsverwaltung
Bestandskontrolle
Besuchermanagement
Für Schulen
Geräte-Management
Gewerbliche Immobilien
Inspektions-Management
Kreditplanung
Lieferanten-Management
Raumverwaltung
Störfallmanagement
Vorbeugende Wartung
Wohnimmobilien
Zimmer-Planung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Inventarverwaltung
Kalibriermanagement
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Schlüssel & Schloss-Management
Techniker-Management
Vorbeugende Wartung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Elektronische Unterschrift
Inventarverwaltung
Kontakt-Datenbank
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Online-Zeiterfassung
Routing
Terminplanung
Versandmanagement
Vertragsmanagement
Zahlungseinzug im Außendienst
Auftragnehmer-Datenbank
Berichterstattung / Analyse
Budgetierung
Compliance Management
Dokumentenmanagement
Gebot-Management
Job-Management
Qualification Tracking
Sicherheitsmanagement
Subunternehmen-Management
Terminplanung
Zeitverfolgung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Arbeitsauftragsverwaltung
Berichterstattung / Analyse
Gewerbliche Immobilien
Inspektions-Management
Inventarverwaltung
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Prädiktive Wartung
Techniker-Management
Verfolgen von Vermögensanlagen
Vorbeugende Wartung
Wartungsplanung
Wohnimmobilien
Abrechnung & Rechnungsstellung
Arbeitsauftragsverwaltung
Gebot-Management
Inventarverwaltung
Kundenmanagement
Lohn- und Gehaltslisten-Management
Mitarbeitereinsatzplanung
Mobiler Zugriff
Qualitätskontrolle
Umfragen & Feedback
Zeitverfolgung
Instandhaltungsmanagement
Mietmanagement
Nachhaltigkeits-Management
Projektmanagement
Raumplanung
Vermögensverwaltung
Zimmer-Planung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Eigentümerportal
Gewerbliche Immobilien
Instandhaltungsmanagement
Kontaktmanagement
Kreditüberprüfung
Miet-Nachverfolgung
Mieter-Nachverfolgung
Mieter-Portal
Mietverträge nachverfolgen
Offene Stellen verfolgen
Portfoliomanagement
Spesenmanagement
Steuermanagement
Säumnisgebühren-Berechnung
Vermieter-Datenbank
Versicherungsmanagement
Website-Management
Wohneigentumsmanagement
Zahlungsabwicklung
Audit Trail
Aufgabenmanagement
Corrective and Preventive Action (CAPA)
Disaster Recovery
Ermittlungsmanagement
IT-Vorfallsmanagement
OSHA-Compliance
Sicherheitsvorfallmanagement
Vorfall-Berichterstattung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Arbeitsauftragsverwaltung
Inventarverwaltung
Kalibriermanagement
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Prädiktive Wartung
Schlüssel & Schloss-Management
Techniker-Management
Terminplanung
Verfolgen von Vermögensanlagen
Vorbeugende Wartung
Call-Center-Management
E-Mail-Management
Leistungskennzahlen
Live-Chat
Self-Service Portal
Social-Media-Integration
Terminverwaltung
Umfragen & Feedback
Virtueller Assistent
Warnungen / Eskalation
Warteschlangenmanagement
Wissensdatenbank
Workflow-Management
Compliance Management
Elektronische Ansprüche
Fall-Management
Formularverwaltung
Kundenmanagement
Nachverfolgung der Anspruchsresolution
Nachverfolgung von Eigenbeteiligung & Selbstbehalt
Papierbasierte Ansprüche
Sachverständigen-Management
Verwaltung der Zahlenden
Öffentliche Verwaltung

Urbest – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 13 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,8/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Kundenservice
4,8/5
Funktionen
4,8/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,8/5
Luc P.
CEO
Computer-Software, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.12.2019

"A very good software that makes our lives easier"

Kommentare: We have several offices and Urbest helps us centralize all requests and act as efficiently as possible. This is very important for our teams.

Vorteile: Very easy to use, our team is very happy to use this software daily.

Nachteile: Nothing to say here. Everything works like a charm.

Antwort des Softwareanbieters

von Urbest an 30.12.2019

Thanks Luc,
It's a pleasure to help you along your growth and new offices.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.12.2019
Alexis V.
Product Solution Specialist
Hausmeisterservice, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 13.9.2019

"Computer Aid Facitily Mngt System: Urbest tops the league"

Kommentare: As said above, the reporting of problems is often a bottleneck in traditional systems whereby one will see the problem and will have to call/email/ or phone the helpdesk to report it. Not with Urbest. One can do it directly via its mobile-app. And this is empowering the user, giving the chance to participate in making the building a building users want to be proud of. Personally I was impressed by how easy it is to get going with the software. From taking the decision to having it running, no more than a week passed by. In fact, a couple of days after the decision, I was already accessing the software and setting up the few bits and pieces needed. A week after everyone in my organisation could go ahead and use it.

Vorteile: The fact this software isn't presented as a traditional software. It is a service ; it is there ; it runs. You barely have anything to do to get it going for your organisation. That's the beauty of an easy-to-use software that sits in the cloud and can be accessed as a software-as-a-service. The graphic is great and minimalist so you see things. You don't have to learn it to get going. Simple is key and that's the main adjective to it. KISS: Keep it Simple and Straightforward fits this software perfectly. And when it comes to its core, it is great as it captures the information at source: it gives the user who sees the problem to report it directly in the system there and then. And that is the essence of a good system where the whole community is involved and one can see how her/his issue is resolved in near real time.

Nachteile: Difficult to fault this software. Yes maybe it doesn't have all the features of a Maximo (IBM) or Planon but do we need these features? No.

Antwort des Softwareanbieters

von Urbest an 2.1.2020

Thank you Alexis! We continuously strive to improve our product and if there are other ways that you think Urbest can help solve problems for you or add more value - then please do share these with us!

Best,
Team Urbest

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 13.9.2019
Toni P.
Responsable de secteur
Informationstechnologie & -dienste, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.12.2019

"Solution complète de smart building"

Vorteile: Facilité de déploiement et ergonomie d'utilisation

Nachteile: Aucune déception rencontrée pour le moment

Antwort des Softwareanbieters

von Urbest an 6.1.2020

Thank you Toni!
We value your review and appreciate the time with this.

Best,
Urbest team

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.12.2019
Catriona C.
Digital Transformation and innovation manager
Hausmeisterservice, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 28.2.2020

"Urbest is the innovation all modern Facilties Management companies needed yesterday"

Kommentare: It has solved the issue of giving building users self service reporting, not going through antequated methods of calls/emails. It has resolved the issue of being unable to capture ongoing feedback from users on our request resolution and satisfaction. It hasn't resolved our issue of having a slow/bulky CAFM that isn't lean in its workflow

Vorteile: The simplicity, user friendliness, modern approach and workflow. It makes FM so simple it's a surprise that we didn't already switch to it. Giving a tool to all building users to report to FM teams their issues is like tracking a pizza order on domino's, everyone should have it. Having a simple workflow for FM teams to organise and be faster at reacting/resolving in all transparency is a step towards even having a FM as a self service linked to a marketplace for independent ad hoc workers which is where the industry may go.

Nachteile: Integration with our existing CAFM is possible but the overlap of functionalities has made it difficult for our IS teams to draw the line. Integrating directly with our purchasing/finance system could be the solution but the build, dashboard, monitoring would need to be very robust for the teams to feel reassured. It could/should do so much more as an FM app in the future e.g. geolocalisation, way finding, community building if Urbest doesn't want to be the app that just gets integrated into other ''sexier'' apps

Antwort des Softwareanbieters

von Urbest an 30.3.2020

Thanks Catriona! We understand the needs of customers and this is why we are building more things and expect to see very soon PO/Invoice management live in our product and a few more things up our sleeve. We look forward to helping Bouygues UK strengthen it's portfolio and services.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 28.2.2020
Nicolas G.
Property manager
Immobilien, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 12.9.2019

"Urbest eases my life"

Kommentare: I am able to manage queries from both tenants and landlords in a third of the time previously required.

Vorteile: The gain of time Urbest provides is very impressive

Nachteile: Really innovative stuff do not have inconvenients

Antwort des Softwareanbieters

von Urbest an 27.1.2020

Great to hear your experiences Nicolas! We look forward to helping you gain even more value through Urbest

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 12.9.2019