Wir helfen Unternehmen in der Schweiz
seit 17 Jahren bei der Softwareauswahl

Was ist OnScreen?

Eine agile Plattform für digitale Akzeptanz für SAP bzw. für jede webbasierte oder Unternehmensanwendung wie Salesforce, SuccessFactors, Ariba, Dynamics usw., ja sogar für kundenspezifische Anwendungen.

Echtzeit-Walkthroughs von OnScreen geben Geschäftsanwendern in Unternehmensorganisationen die Sicherheit, jede Aufgabe unabhängig von der System- oder Prozesskomplexität zu erledigen.

Fortune-500-Unternehmen nutzen OnScreen zur Verbesserung der Effektivität von Onboarding und Schulungen.

Mit OnScreen können Autoren Inhalte in nur wenigen Minuten erstellen und verwalten.

Wer verwendet OnScreen?

SAP-Kompetenzzentrum Lernen und Entwicklung Organisatorisches Änderungsmanagement Geschäftsbereichsleiter Interne Vertriebsteams Kundenerfolg Support-Teams Global verteilte Organisationen

Wo kann OnScreen bereitgestellt werden?

Cloudbasiert
On-Premise (vor Ort)

Über den Anbieter

  • OnScreen
  • Ansässig in Palm Harbor, USA
  • 2017 gegründet

Support für OnScreen

  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Belgien, Brasilien, Bulgarien, Chile und 21 weitere

Sprachen

Chinesisch, Deutsch, Englisch, Französisch, Niederländisch und 1 weitere

OnScreen Kosten

Startpreis:

$ 50.00/Jahr
  • Ja, kostenloser Test verfügbar
  • Keine Gratisversion

OnScreen bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von OnScreen ist ab $ 50.00/Jahr verfügbar.

Über den Anbieter

  • OnScreen
  • Ansässig in Palm Harbor, USA
  • 2017 gegründet

Support für OnScreen

  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Belgien, Brasilien, Bulgarien, Chile und 21 weitere

Sprachen

Chinesisch, Deutsch, Englisch, Französisch, Niederländisch und 1 weitere

OnScreen – Videos und Bilder

OnScreen Software - 1
OnScreen Software - 2
OnScreen Software - 3
OnScreen Software - 4
5 weitere anzeigen
Videos zu OnScreen
OnScreen Software - 1
OnScreen Software - 2
OnScreen Software - 3
OnScreen Software - 4

OnScreen Funktionen

  • Aufgabenmanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Content-Management
  • Daten-Import / -Export
  • Einführungsmanagement
  • Fortschrittsverfolgung
  • Gemischtes Lernen
  • In-App Training
  • Inhalt-Bibliothek
  • Inhaltserstellung
  • Katalogsoftware
  • Kontextabhängige Anleitung
  • Mehrsprachig
  • Nutzereinführung
  • Selbstbedienungs-Tools
  • Trainingsmanagement
  • Wissensmanagement
  • Zielgruppen-Targeting
  • interaktive Inhalte

Alternativen für OnScreen

WalkMe ist der Pionier der Digital Adoptions Plattform (DAP), einer Enterprise-Class-Plattform für Führung, Engagement, Einblicke und Automatisierung.
Die preisgekrönte Learning-Business-Plattform von Thought Industries unterstützt gewinnorientierte Unternehmen dabei, Umsätze zu steigern und den Betrieb zu skalieren.
Apty ist die am schnellsten wachsende Plattform für Digitale Anpassung der Welt, der Fortune-500-Unternehmen wegen ihrer Unkompliziertheit und Effizienz vertrauen.
Die digitalen Akzeptanzlösungen von Pendo können dazu beitragen, die Mitarbeitereinstellung zu verbessern, Reibungsverluste und Verwirrung zu vermeiden und Feedback in großem Umfang zu sammeln.
Oxcyon fordert den traditionellen Portal ECM, CMS-Space mit einer leistungsfähigen und einzigartigen Centralpoint.solution heraus. 220 Module einschließlich SSO.
Whatfix fördert die digitale Akzeptanz und die Aktivierung von Nutzern, um die Produktivität und das Engagement durch kontextbezogene In-App-Inhalte zu steigern. Erfahre mehr über Whatfix
ClickLearn automatisiert den Prozess der Erstellung von Schulungsmaterialien und -dokumentationen für einen höheren ROI und eine höhere Akzeptanz der Business-Software.
Intellum Exceed LMS ist das erste Open-Asset Learning-Managementsystem auf dem Markt.
Digital Adoption by AppNavi hilft der IT, die Applikationslandschaft zu optimieren und den Nutzern, sich effizient darin zu bewegen.

Bewertungen über OnScreen

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4.6
Benutzerfreundlichkeit
4.9
Kundenservice
4.9
Funktionen
4.6
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.8

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1’000
  • >1’001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
76%
4
12%
3
12%
Simon
Simon
Managing Director in UK
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Unternehmensberatung, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung

Just so simple !

5.0 vor 4 Jahren

Kommentare: Simple, cost effective and just makes my teams life easier

Vorteile:

No difficult installation, easy to set up guides, love the fact it works with ANY Web applications.

Nachteile:

Still waiting for the negatives, Just great support at every level.

Sheng
Digital Adoption Administrator in USA
Landwirtschaft, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Easy to Use

5.0 vor 2 Jahren

Kommentare: OnScreen was extremely helpful. Great service. Was very responsive.

Vorteile:

The software was easy to navigate. Useful tools to help make guides easy to use.

Nachteile:

Some integration was difficult because we work inside a virtual desktop inside another virtual desktop but OnScreen was patient and willing to work through the new experience.

Dane
Product Owner in Tschechien
Maschinerie, 10’000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

OnScreen Review December 2022

3.0 vor 2 Jahren

Kommentare: - Client support is exceptional

Vorteile:

- Ease of use & accessibility- Ease of deployment

Nachteile:

- Administration constraints & limitations- Simplicity can also hold back on the applicability for varied domains & applications

In Betracht gezogene Alternativen: WalkMe

Gründe für den Wechsel zu OnScreen: - Price- Flexibility- Service Level- Ease of use & accessibility- Ease of deployment

Aleathia
COO in USA
E-Learning, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Onscreen Overview

5.0 vor 2 Jahren

Kommentare: Onscreen has help to solidify students understanding of lectures

Vorteile:

Onscreen is very valuable to help in the training environment to help students understand the methodology of the case studies

Nachteile:

Make sure the right areas are highlighted during the creation mode before go-live

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Professionelles Training & Coaching, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

I Like Onscreen

4.0 vor 4 Jahren

Kommentare: I teach a Veterans to Work Career Skills Program here on Fort Hood, TX and I'm delighted to be using Onscreen in my class. I believe is a great tool to help instruct my students on navigating the system and giving them a better understanding of the different business processes.

Vorteile:

OnScreen enables our students to be independent and able to easily navigate a business system on their own. I see Onscreen being a valuable tool for businesses and classroom moving forward.

Nachteile:

Not being able to delete a portion of the recording without deleting the whole recording when you mess up during the recording. This causes issues when the helper is turned on in the actual system.

Gary
Director of Change Management and Sales in USA
Informationstechnologie & -dienste, 1’001–5’000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Highly recommend OnScreen

5.0 vor 4 Jahren

Vorteile:

OnScreen has helped us enhance End User’s adoption and quality compliance to “best practices” within enterprise software i.e. ERP . . . SAP and others. As an OCM practice leader we now have “hard evidence” that End Users are competent in following the best practice methods. Additional, with OnScreen we are able to validate conformance to GMP’s (Good Manufacturing Practices) and ISO 9000 standards.

Nachteile:

No cons so far, the solution is simple once you have a demo or 2

Alexandre
CEO in Brasilien
Informationstechnologie & -dienste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Onscreen - Alex

5.0 vor 4 Jahren

Kommentare: It was a great experience under our AP Team, which we could deploy it and have training guides helping the whole team.

Vorteile:

It is easy to install and use. I could create training guides in few minutes.

Nachteile:

It is perfect for me and for what I need

Solomon
Director of SAP COE in UK
Bildungsmanagement, 1’001–5’000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

End users ease of use...

5.0 vor 4 Jahren

Vorteile:

End users always have questions on how to properly fill in information. OnScreen provides them the right information as they are entering things

Nachteile:

The feature are great and i cannot think of any negatives

JULIANNA M
IT Manager in USA
Informationstechnologie & -dienste, 5’001–10’000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

OnScreen

5.0 vor 4 Jahren

Kommentare: Our experience with OnScreen has been extremely positive. My team was able to successfully create recordings after just a couple of training sessions with the OnScreen team. They are very responsive and helpful. It is apparent that they care about their customers!

Vorteile:

The key benefit of OnScreen is that it allows the SAP user community to be autonomous when it comes to performing their daily activities in SAP. This allows the SAP IT team to focus on project work instead of constantly training and re-training. It's a win win for everyone!

Nachteile:

The OnScreen team is constantly making updates to the software to improve the functionality. At this time, I don't have any suggestions for further enhancements.

Rick
Sr Manager Finance & HR Systems in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Elektrische/elektronische Fertigung, 1’001–5’000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Effective way to standardize your in-app user instructions

5.0 vor 4 Jahren

Vorteile:

Useful tool for any sized company, which aids in for reduced time for on-boarding, helping with user training and assisting with complex processes. Well designed for both the user experience, as well as the back-end maintenance of the content. We've found even more use cases beyond SAP, with it now supporting any browser based application.

Nachteile:

Would be interesting to see future automation for triggering the guides. Currently, the main option is thru the user initiating.

Nigel
CEO in UK
Informationstechnologie & -dienste, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Onscreen SAP user adoption

5.0 vor 4 Jahren

Kommentare: Simple, intuitive, collaborative

Vorteile:

Its simplicity to drive my teams adoption of our exiting SAP systems so now better productivity and ROI of our original SAP investment

Nachteile:

nothing, maybe just some GUI design that could be worked on

Declan
Product Owner in Südafrika
Informationstechnologie & -dienste, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

OnScreen is great for Onboarding and Training Users in the flow of work

5.0 vor 3 Jahren

Vorteile:

It's great to ensure that users can be given the support they need within in the live application as they are completing their work.

Nachteile:

The whole OnScreen team is amazing at what they do. So nothing comes to mind.

Michael
IT Manager in USA
Outsourcing/Offshoring, 501–1’000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Wish We Had This During SAP Implementation

5.0 vor 4 Jahren

Vorteile:

OnScreen for SAP is very helpful for beginner and infrequent-use end users. It walks them through each field defined in the transaction recording and reduces their dependence on the IT team, giving them immediate/consistent assistance. For the IT team generating the help files, the interface is quick and intuitive. It allows for multiple recordings of a single transaction, which I found useful for generating a help guide for different purchase order types (expense POs, inventory POs, subcontracting, etc) and vendors (internal, external, etc).

Nachteile:

If your organization's SAP GUI roll out is inconsistent, you may find that getting OnScreen installed is a bit awkward for certain users. It relies on GUI Scripting being active which our organization did not plan for. Those users needed extra support in getting their GUI installation corrected.

Pascal
CEO in Frankreich
Informationstechnologie & -dienste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

OnScreen review

4.0 vor 4 Jahren

Vorteile:

OnScreen is very simple to use, either for Designers (people who create guides) and for Business Users (people who uses the contextual helps). No more need to ask a colleague how to use a Software package, nore to search complex and old documentation; all you need to make your job appears in real time in your screen...

Nachteile:

OnScreen needs to be translated into several languages to be easier to use in non English coutries...

Byron
Maintenance Supervisor in USA
Software für die Automobilindustrie, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung

Just OK

3.0 vor 4 Jahren

Kommentare: When it was working it was great to help navigate through the system and helped with the field data.

Vorteile:

It made the SAP system easy to navigate.

Nachteile:

The Onscreen kept causing my system to freeze so I would have to restart SAP during a transaction.

Enrique
CEO in Chile
Computer-Software, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

OnScreen selection and performance

5.0 vor 4 Jahren

Kommentare: Users are very satisfied, specially for those migrating to SAP S/4 HANA

Vorteile:

Easy to implement and very high value to the users.

Nachteile:

None until this moment, we have not found a limitation.

Abhijeet
Enterprise Solution Specialist in USA
Elektrische/elektronische Fertigung, 10’000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Excellent Training Tool

5.0 vor 4 Jahren

Vorteile:

I found onscreen a very useful tool to train our users on the job. It is simple to use. Trainer can create step by step guides in minutes. All guides are available on single click. No hassle of storing training document and spend time in finding it.

Nachteile:

Auto advance feature is not available. User need to click on next step every time after completing previous step.