Was ist JobBOSS²?

ECi JobBOSS ist eine auftragsbasierte Fertigungsmanagementsoftware, die speziell für kundenspezifische und gemischte Herstellungsunternehmen entwickelt wurde. Die Anwendung ist eine integrierte Quote-to-Cash-Lösung, die vollständige Transparenz und Kontrolle über ein Fertigungsunternehmen bietet. Die Lösung ist als Cloud- oder On-Premise-Software erhältlich und bietet flexible Preismodelle und monatliche Abonnements und bietet dir die Möglichkeit, die beste Lösung für dein Unternehmen auszuwählen.
Die neuen ECi-JobBOSS-2018-Dashboards zeigen geschäftskritische Informationen in Echtzeit an.

Wer verwendet JobBOSS²?

JobBOSS bedient kleine und mittlere Herstellungsunternehmen und bietet eine Option für kundenspezifische und gemischte Herstellungsunternehmen mit einer On-Premise- oder gehosteten Lösung.

Wo kann JobBOSS² bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Windows (Desktop), Windows (On-Premise), Linux (On-Premise)

Über den Anbieter

  • ECI Software Solutions
  • Ansässig in Grand Prairie, USA
  • 1999 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Kanada, Neuseeland, Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch

JobBOSS² Kosten

Startpreis:

Nicht vom Anbieter bereitgestellt
  • Keine kostenlose Testversion
  • Keine Gratisversion

JobBOSS² bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion.

Über den Anbieter

  • ECI Software Solutions
  • Ansässig in Grand Prairie, USA
  • 1999 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Kanada, Neuseeland, Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch

JobBOSS² – Videos und Bilder

JobBOSS² Software - 1
JobBOSS² Software - 2
2 weitere anzeigen
JobBOSS² Software - 1
JobBOSS² Software - 2

Kosten ähnlicher Produkte wie JobBOSS² vergleichen

JobBOSS²

Nicht verfügbar
Kostenlose Version
Gratis Testen
Nicht verfügbar
Kostenlose Version
Gratis Testen
Nicht verfügbar
Kostenlose Version
Gratis Testen
$ 569.00/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen

JobBOSS² Funktionen

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebote / Schätzungen
  • Angebotserstellung
  • Anpassbare Felder
  • Artikelverwaltung
  • Auftragskostenrechnung
  • Auftragsmanagement
  • Auftragsverfolgung
  • Ausgabenmanagement
  • Automatisierte Terminplanung
  • Bedarfsmanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Bestandsoptimierung
  • Bestandsverfolgung
  • Bestell-Management
  • CRM
  • Dokumentenmanagement
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • ERP
  • Erinnerungen
  • Finanzmanagement
  • Instandhaltungsmanagement
  • Integration in die Buchhaltung
  • Inventarverwaltung
  • Job-Management
  • Kapazitätsmanagement
  • Katalogisierung / Kategorisierung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Kostenschätzung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Lagerhaus-Management
  • Lieferanten-Management
  • Material-Rechnung
  • Mobiler Zugriff
  • Nachbestellungen verwalten
  • Planung von Materialanforderungen
  • Preis- / Margen-Management
  • Preis- und Kostenkalkulationen
  • Produktionsplanung
  • Produktkonfigurator
  • Prognose
  • Qualitätsmanagement
  • Rabattmanagement
  • Rechnungsmanagement
  • Rechnungsverarbeitung
  • Retourenmanagement
  • Rückverfolgbarkeit
  • Schätzung
  • Supply-Chain-Management
  • Terminplanung
  • Versand-Management
  • Versandetiketten
  • Veränderungsmanagement
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Alternativen für JobBOSS²

Ein integriertes System mit Echtzeit-Berichterstattung zu Transaktionen und einem vollständigen Spektrum von Modulen, die jederzeit aktiviert werden können.
NetSuite ist Cloud-ERP, das dir die Transparenz und Kontrolle bietet, die du benötigst, um intelligente Entscheidungen zu treffen und zu wachsen.
Zuverlässige, erweiterte Echtzeit-ERP-Software mit schlanken und agilen Funktionen, die speziell für mittelständische Fertigungsunternehmen entwickelt wurden
Shop Management ERP system for job estimating, cost tracking, scheduling, inventory, receiving, shipping, and accounting.
ERP-Software für Job-Shops, kundenspezifische und gemischte Hersteller*innen sowie Auftragsfertiger*innen.
TAG kann mit Tausenden von zufriedenen Kunden eine 15-jährige Erfolgsgeschichte in der Anlagenverwaltung und Wartung vorweisen. Buche eine Demo.
Open-Source-Set mit integrierten Geschäftsanwendungen für CRM, POS, Website, eCommerce, Vertrieb, Buchhaltung, Lager, HR, Projekt und Marketing. Erfahre mehr über Odoo
Komplette moderne ERP-Lösung – Buchhaltung, Vertrieb, CRM und mehr. SaaS oder auf deinen Servern. Mobile Option verfügbar, keine Pro-Nutzer-Preisgestaltung.
Raptech SaaS ERP is the business management platform for organizations to automate business processes and get real-time analytics.
QT9™ ERP is the all-in-one ERP solution with unlimited scalability, providing a flexible platform for growth. Start a Free Trial!
Die führende Buchhaltungssoftware für Kleinunternehmen. Sofortiger Zugriff auf Kunden-, Lieferanten- und Mitarbeiterinformationen.
ERPAG ist ein ERP-Cloud-Service, der alle Geschäftsprozesse für kleine oder mittelgroße Unternehmen abdeckt.
Digitalisiere und automatisiere deine Prozesse mit der passgenauen ERP Software (Enterprise Resource Planning) speziell für Händler und Dienstleister.

Bewertungen über JobBOSS²

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4.2 (856)
Benutzerfreundlichkeit
4.1 (856)
Kundenservice
4.4 (856)
Funktionen
4.0 (856)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.1 (856)

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1’000
  • >1’001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
41%
4
45%
3
8%
2
3%
1
3%
David D.
David D.
Vice President in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

E2 Shoptech revolutionized our shop

5.0 vor 4 Jahren

Vorteile:

1. No IT guy cost to maintain server. 2. Can use inexpensive workstations. We use Chromebooks for data collection. I also use a chromebook for trips. 3. Android/Apple app for tablets that can be used for data collection 4. Also just released an app for employees to check in and out from their phone. You can post stock from this app. 5. Work from anywhere. I was in Minnesota 2 weeks ago during a blizzard. I was at starbucks, posted up next to the window, working on my chromebook with no hick ups. 6. New updated features over the old system. Better reports. More capable Hot Spots. 7. Works the same as the old system, just things are in different spots. 8. Better, more efficient user interface 9. Easier to customize reports 10. Just introduced Dashboards

Nachteile:

1. The subscription price. 2. Cert control in general can be better. 3. Employee Clock in Module is a pain. You cannot edit someone time until they are clocked out.

Elliott M.
Engineer in USA
Industrieautomation, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Excellent Product

5.0 vor 11 Monaten

Kommentare: We are happy with the software and look forward to the future. The consistent upgrades are promising and encourage users to stay, but we hope that the price does not go up exponentially with the merger with ECI.

Vorteile:

The software is powerful and easy to use a majority of the time. Support is helpful and readily available. We use E2/Jobboss2 for all of our estimating, order management, quoting, purchasing, scheduling, and more. After 6 years with the software it is definitely sustainable and a needed tool in our shop.

Nachteile:

The homepage user interface is difficult to look at. There is a lack of customization options concerning fonts, text size, etc. Right now we have to use third party extensions to try and adjust fonts so some of our users can read the text properly. These extensions tend to cause problems with the logos so navigating becomes a little more difficult if you aren't familiar with where the buttons are. Implementing higher contrast homescreens would be beneficial and/or having an ingrained option for text size customization.

Kate D.
General Manager in USA
Metallabbau
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Small Business Looking for Shop Control

3.5 vor 6 Jahren

Vorteile:

Experience: We are a small family owned business that needed to get ISO certified as a requirement by our customer. We did our research and E2 was the best company to offer shop control and offer ISO certification. We have been using E2 since 2012, we have been ISO certified since 2012. We were eager and became ISO certified within 6 months (take a lot of work and dedication to get it done quickly). Overall E2 has been a great resource for us. Pros: The software is easy to use, the information that you are able to get from reports is helpful (only as good as the information put in). Easy for all employees to use with all computer skill levels. ISO documentation was extremely helpful with becoming ISO certified. Customer service is always helpful, you always get a real person to help you with your needs.

Nachteile:

Software does not allow you to do multiple things at once, it is very simplistic which might be best. Difficult to customize it to you specific needs, it can be done but there is a cost for that. If you are a start up company this software would be great to get you going with all aspects, if you are an established company you might need to adjust how you do things. We still do all of our accounting and customer quoting from QuickBooks as that works best for our company. We do not use E2 for scheduling as we are a fast pace job shop and things change on the fly and difficult to schedule within the software.

Steve C.
Operations Manager in USA
Maschinerie, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

In Betracht gezogene Alternativen:

Steve Cate

4.0 letztes Jahr

Kommentare: We can quote jobs so fast with E2 it has become the way we control the pace of our business. If we want to be busier we submit a quote within hours of the RFQ. If we are too busy we take longer to submit quotes. It also helps a lot with scheduling but scheduling is the most difficult function to use.

Vorteile:

Ease of use and good tech support. Very similar to quickbooks

Nachteile:

When allocating stock to jobs, unless it was purchased specifically for that job, it is a bit cumbersome so we had a custom report written to allow the tag number of the inventory to be scanned.

Susan B.
Controller in Kanada
Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Users since 2005

5.0 vor 3 Jahren

Kommentare: My overall experience has been very good with all E2 aspects, my concerns have always been handled professionally and quickly. They have been able to modify or create a new program I have requested in a timely efficient manner.

Vorteile:

I like everything about this software. We have two sites, although we are considered Aerosafe Companies we are in fact two separate companies with their own receivables and payable. I like that I can switch back and forth with ease. I use the accounting modules mostly which are wonderful, I have never had a problem with them. I also use the Purchasing module as I order tooling, material, supplies etc., The Inventory module is great allowing me to allocate all items to a GL code I have set up.

Nachteile:

There are no cons as far as I am concerned and would recommend it to anyone. I have done so on more than one occasion.